About


Widgets

[Infographic] burj Khalifa and inspiring design (World's tallest building) انفوجرافيك برج خليفة و التصميم الملهم

انفوجرافيك الإلهام الهندسي لتصميم برج خليفة ولمحة تاريخية

من الرمل إلى السحاب
التصميم الإنفوجرافيكي الهندسي ( لبرج خليفة و التصميم الملهم )

يتسم برج خليفة بكافة تفاصيله و اقسامه بالإمتياز و التفوق الهندسي و المعماري الحديث , ليبقى بالفعل وراء تميزه الاستثنائي عن باقي التصاميم الهندسية , هذا البرج الذي شكل تحفه معمارية فذه استقطبت العالم أجمع.

لم استطع البقاء ساكناً في عدم عمل تصميم انفوجرافيكي آخر بعد التصميم الإنفوجرافيكي الذي قد طرحته في مقالة سابقه عن ( حقائق وارقام قياسية عالمية لبرج خليفة ) , عملت في هذا التصميم الإنفوجرافيكي والذي اعتبره الأول من نوعه في تبيان مدى جمالية هذا البرج الشاهق من الناحية الهندسية على تقسيم التصميم إلى ثلاثة اجزاء رئيسية ( لمحة تاريخية لبرج خليفة , ومصدر الإلهام ,الأساسات) جميعها امور هندسية بحته , وقد تم تبسيطها في هذا العمل الإنفوجرافيكي , في هذا التصميم ستتعرفون على هذه الأجزاء وأهم المعلومات المتعلقة ببرج خليفة وكيف تم بناء هذا الصرح الشامخ من الرمل إلى السحاب .

From the earth to the sky

An aspiration and achievement to the amazing tallest tower in the world , I couldn't handle not to make another infographic about the Burj Khalifa , after i made in a later post about ( Burj Khalifa and world Breaking Records ).

While it is superlative in every respect, it is the unique design of Burj Khalifa that truly sets it apart. The centerpiece of this new world capital attracted the world's most esteemed designers to an invited design competition.

what you about to see in this infographic are a combination of three parts ( Historical Achievement , Concept design , Foundation) , you will get to know that throw the infographic design, unfortunately the design is in arabic but you can have a look the website for more information about the Burj Khalifa.   
 


الآشهر تصفحاً

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...